Pensem-hi

pensem-hiUn programa de la gent gran de l’Esplai de Palau. El debat i les activitats de l’Esplai amb, Teresa Sabé, Montserrat Miquel, Enric Huguet, Eduard Claver i Miquel Collgròs.

  • Les activitats de l’Esplai per Miquel Collgròs: Calçotada.
  • Petites històries de Palau per Eduard Claver.
  • El debat: Com pasem les estones de lleure la gent gran.
  • El personatge per Montserrat Miquel Neus Català i Pallejà és l’única supervivent catalana viva del camp de concentració nazi de Ravensbrück
  • La poesia per Enric Huguet. Cançó de traginer de Josep Maria de Sagarra

Programa emès dissabte, 17 de gener de 2015 a les 14:00h
http://www.ivoox.com/pensem-hi-17-01-15_md_3956777_wp_1.mp3″ Descarregar

Cançó de traginer
Amb la clenxa ben partida,
i un clavell vermell al trau,
i un gec per tota la vida
que de negre sembla blau,
me’n vaig a la rectoria;
les campanes van tocant,
però jo no les sentia.
Arri, Joan!
la núvia s’està esperant!

El sogre me la portava
amb arracadetes d’or;
la sogra se la mirava
i té un cobriment de cor.
Abans de seure a la taula
ens deixen sols un instant
i no ens diem cap paraula.
Arri, Joan!
Que l’arròs s’està covant!

Quina nina tens més blava,
ai, Maria del Roser…
I al meu braç s’abandonava
i no sabia què fer.
Mes la lluna, que ens espia,
ha desvetllat l’aviram
i el gall em dona el bon dia.
Arri, Joan!
Que les vaques tenen fam!

A la primera mesada
m’escudella de mal grat;
a la segona mesada
ja em té el cor enverinat.
Jo em llevo amb l’avemaria;
les figues van madurant
i el moscatell s’engroguia.
Arri, Joan!
Que el bou negre va al davant!

Un vespre trobo tancada
la porta del dormidor;
jo que sento una besada
que em fa tremolar de por
La meva mà no hi arriba,
al ganivet més tallant,
i arrenco llàgrima viva.
Arri, arri, Joan!
Arri, que te les van recargolant!

Deixa un comentari

